czwartek, 11 lutego 2016

Kula smakula Zoofari


W internecie przeczytaliśmy, że w Lidlu pojawią się psie artykuł, m.in. kula smakula! Już dawno chcieliśmy ją zakupić, niestety ceny oryginalnych zabawek firmy KONG nie pozwalały mi na zakup. Szybko pobiegłam do Lidla, szukam szukam. Po kilku minutach znalazłam ostatnią sztukę!  Moja radość była nie do opisania :)



Przyszliśmy z nową zabawką do domu. Rozpakowujemy, oczywiście Elmo musiał nam towarzyszyć (jak przy każdym rozpakowywaniu zakupów), bo może akurat mamy dla niego coś dobrego.
Elmo uwielbia piłki, dlatego od razu zainteresował się okrągłym przedmiotem. Psiak ma dość krótką mordkę, ale bez problemu wziął piłkę do pyszczka i zaczął z nią paradować po pokoju. Wtedy jeszcze nie wiedział na czym tak naprawdę polega ta zabawa.


Kula ma około 8 cm średnicy, a otwór na smakołyki 2 cm. Z jednej strony jest zabezpieczone wejście na smakołyki, a na drugim końcu otwór, przez który smakołyki wylatują.




Szczerze miałam obawy, czy karma Elmo wyleci przez otwór tej wielkości, ale potem okazało się, że nie ma z tym problemu.


Po napełnieniu smakuli i położeniu obok Elmo pies kompletnie nie wiedział o co chodzi. Czuł zapach jedzenia ze smakuli, wkładał nos do dziury, ale nie przyszło mu do głowy by nią kulać :). Popchnęłam więc kule przez pokój, zaczęły z niej wylatywać smaczki (co kilka metrów). Elmo szybko zaczaił o co chodzi i szybko zabrał się za kulanie oraz zjadanie tego co wypadnie.
Kula ma w środku labirynt, który zapobiega zbyt szybkiemu wylatywaniu smaczków, co mnie bardzo cieszy, ponieważ wtedy Elmo musi bardziej się postarać, by smakołyki wypadły :). Na samym początku kiedy Elmo do nas trafił nie chciał jeść, więc sama ze starej zabawki zrobiłam mu zabawkę smakule, co bardzo zachęciło go do jedzenia, bo musiał to jedzenie "zdobyć". Myślę więc, ze tego typu zabawki świetnie nadają się do psów niejadków.



Poniżej przedstawiam Wam zdjęcie po około 20 zabawach kulą smakulą.


Powierzchnia kuli smakuli jest chropowata, przez co łatwo sie brudzi. Niestety zwykłe przetarcie rękoma pod bieżącą wodą nie dało zadowalające efektu, więc użyliśmy starej szczotki do paznokci, która pięknie wyczyściła kule :)



ZALETY
  • labirynt w środku kuli, który zapobiega zbyt szybkiemu wydostawaniu się jedzenia
  • zachęca psiaka do jedzenia i zabawy, zdobywania pokarmu
  • ładny wygląd
  • Elmo uwielbia się nią bawić

WADY
  • Przez swoją chropowatość (na zewnątrz) łatwo się brudzi  i trudno czyści

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz